آدرس:

تهران ، ملارد، میدان شهدا ابتدای جاده قشلاق پلاک 32

تلفن:

982165593932+

حداقل فاصله کنتور گاز از کنتور برق چقدر باید باشد؟ {قوانین و استاندارد}

حداقل فاصله کنتور گاز از کنتور برق چقدر باید باشد؟ {قوانین و استاندارد}

چنانچه شما هم درباره فاصله مناسب کنتور گاز از تابلو برق کنجکاو شده اید، به سایت درستی مراجعه کرده اید، زیرا ما در این مطلب قصد داریم تا تمام نکات مهم درباره فاصله تابلو برق از کنتور گاز را برای تان توضیح دهیم تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

ضوابط نصب کنتور گاز و تجهیزات الکتریکی

در حالت کلی و استاندارد، کنتور گاز باید حداقل ۵۰ سانتی از کنتور برق فاصله داشته باشد، اما در این زمینه تذکرهای دیگری نیز وجود دارد که برای ایمنی بیشتر باید حتما به آن ها توجه کافی داشته باشید:

  • طبق مفاد موجود در تفاهم نامه سه جانبه، تابلو برق یا کنتور برق باید از تاسیسات آبی به میزان ۶۰ سانتی متر و از تاسیسات گازی به میزان ۱۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. توجه کنید که این ۱۳۰ سانتی متر با عنوان “حداقل” مقدار استاندارد معرفی شده و لذا بهتر است که فاصله تعیین شده بیشتر از این مقدار در نظر گرفته شود تا ریسک هر گونه خطر به کمترین مقدار خودش برسد.
  • طبق مبحث سیزدهم و مندرجات ماده ۱۳-۹-۱-۱-۲ در صورتیکه تابلو برق در آشپزخانه نصب شود، باید از شیرهای آب، لوله های گاز و اجاق گاز حداقل ۱/۵ متر فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که این فاصله نیز به صورت حداقلی و محتاطانه در نظر گرفته شده و شما بهتر است که برای نصب فاصله بیشتری در نظر بگیرید.

تذکر مهم: همواره به خاطر داشته باشید که هنگام بروز هر نوع حادثه، به خصوص آتش سوزی، تیم امداد باید تجهیزاتی اعم از تابلو برق و.. به سرعت و به محض ورود به خانه پیدا کرده و با اقدامات مناسب از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند، بنابراین محل نصب این تجهیزات باید در دسترس بوده و تا حد امکان نزدیک درب ورودی اصلی خانه و آپارتمان نصب شوند.